<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8321473\x26blogName\x3dBianconero\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bianconerro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bianconerro.blogspot.com/\x26vt\x3d-9054836207128442450', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Bianconero

Monday, May 15 at 8:05 PM

و ما فراموش می کنیم

بنازم به قدرت فراموشکاری ، یادمه سال قبل از جام جهانی فرانسه ، برای ایرانیان و به خصوص جوانان شور و هیجانی داشت ، همه حرف از رو کردن خوشی به مردم می زدند ، حتی شاهد از راهیابی معجزه گونه ایران می آوردند. این قدر قضیه شور شده بود که مدرسه ، روزهایی که ایران بازی آماده سازی داشت ، به ما اجازه می داد که زودتر برویم خانه

در یکی از این سری بازی ها ، یک دوره بازی چهارجانبه بود ، که در هنگ کنگ برگزار شد. ما هم طبق معمول ، به هر کلکی بود ، وقت آزاد کردیم از ساعات مدرسه ، که برویم و قبل از ظهر بازی را خانه زنده تماشا کنیم.

بعد ، وقتی رسیدیم و مشغول آماده کردن سوروسات شدیم ، احساس کردم که کانال ها ، هیچ کدام از آمادگی های قبل بازی «تیم ملی» را ندارند ، معمول این است که تمام برنامه های عادی قطع می شود ، واز یک ساعت قبل ،یک برنامه کسالت باراستودیویی شروع می شود و یک شبه کارشناس هر چرندی بخواهد می گوید و مجری موظف به تایید است ، ولی این بار خبری نبود.خلاصه ، ما هی منتظر و منتظر و منتظر...

مرتب ساعت رو چک کردیم و ناباورانه به روزنامه ورزشی که نکند دوباره از آن اشتباه های مسخره کرده باشند. خلاصه بعد از یک ساعتی تلاش و عوض کردن کانال ها، مایوس ، رفتیم پی کارمان ، تا اخبار ورزشی نتیجه بازی ایران را اعلام کرد، مسخره اش این جا بود که هیچ حرفی از این که چرا بازی پخش نشد نزدند.

فردای آن روز ، روزنامه ها ، که هنوز عضو شجاعت شان را نکشیده بودند ، علت را بروز دادند : دور تا دور زمین ورزشی ، تبلیغ حامی مالی برنامه بود ، که از نظر برادران دارای مورد تشخیص داده شده بود ، و گفته بودند که باید تبلیغ ها رو جمع کنید!!!! و بعد هم که با مفهوم « حامی مالی» آشنایشان کرده بودند ؛ به این نتیجه رسیده بودند که بهتره امت اسلامی رو به گناه نیاندازند.

حالا سعی کنید به مغزتان فشار بیاورید ، ببینید چه چیزی را در دور تا دور زمین تبلیغ کرده بودند که این قدر قبیح بود؟

نه ، مجله های پنت هاوس و پلی بوی و ... نبود

نه ، «رد دیستریکت» های هنگ کنگ هم موضوع تبلیغ نبود

نه ، رژیم های خودفروخته حامی ایالات متحده هم صحبتی ازشان نشده بود

بله درست حدس زدید ، قضیه خیلی ساده بود ، آبجوی کارلس برگ

خوب البته بازی بعدی را هم به همین مصداق سانسور کردند و ایران سوم شد ( طبق معمول ) . تا اینکه چند روز پیش که داشتم از اتوبان چمران رد می شدم ، چشم ام به جمال این تبلیغ روشن شد ، نزدیک بود تصادف کنم ، باورش کمی سخت بود، سال های بعد از اون بازی ، جام قهرمانی باشگاه های اروپا به شکل زنده شروع به پخش شد ، و حساسیتی نشان داده نشد، با اینکه یکی از بزرگترین حامیان بازی ها ، همین نجسی سازان معروف بودند.

Image and video hosting by TinyPic

اما اینکه در پایتخت ام القرای اسلام ، این کفار شما را به دیدن « آتش بس» دعوت کنند ، کمی کنایه آمیز بود : کی با کی آتش بس کرده؟

Post a Comment