<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8321473\x26blogName\x3dBianconero\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bianconerro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bianconerro.blogspot.com/\x26vt\x3d-9054836207128442450', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Bianconero

Friday, August 12 at 2:38 AM

جهاد اکبر علیه ال- تور

این هم از بلایای آسمانی.همین یکی را کم داشتیم. باسیل فلاژل دار« ویبریو کولِرا» ، این افضل الموجودات المیقروسکوبیک، احمد البلایای البیولوجیک تهران را هم در بر گرفت به سلامتی.خدایش عمرش کوتاه کناد و مقدمات سفرش یک سر به جهان باقی فراهم کناد.
دیروز از یکی از اساتیدم ابلاغیه را در یافت کردم.البته چون همان طور که می بینید نامه طبقه بندی شده نیست و جزو اسناد دولتی به حساب نمی آید و از سوی دیگر استاد مربوطه هیچ هشداری نداده که از انتشار اش خودداری کنم،جهت اطلاع رسانی امت همیشه در صحنه بروی وبلاگ قرار دادم.
حقیقت این که رسم است در مواقع بحران ،به خصوص شیوع های عفونی ،دانشگاه های سه گانه تهران، هر یک بر حسب منطقه تحت پوشش خود دستور العمل می نویسند.(شاید در فرصت دیگری سامانهء مدیریت بحران را در بخش بهداشت مفصل تر گفتم،اگر کسی سئوال خاصی دارد در این مورد خوشحال می شوم بتوانم پاسخ بدهم) برای غرب تهران هم به آرم دانشگاه فخیمه خودمان دستور العملی فرستاده بودند ،که البته به دلیل تخصصی بودن اش چاپ اش را بیهوده دیدم(در انتهای نوشته لینک هایش را گذاشتم اگر علاقه مند بودید).اما یک نکته جالب دارد،آن هم این است که متن اشاره می کند :«...و در ماه های اخیر مواردی از استان های قم ، گلستان ،همدان و تهران گزارش شده است و پیش بینی می شود موارد بروز در این استان ها افزایش و گسترش موارد بیماری در سایر استان ها نیز ادامه پیدا کند...».
این را برای دوستان ترجمه کنم که به عبارتی ،به خاطر تایید گونه میکروب که« ال – تور» اعلام شده و جمله بالا ، مسئولین مشخصاً حرف از اپیدمی می زندد(همه گیری بیماری واگیر دار).این البته به نظرم برای همه خطرناک نیست،یعنی نباید جو جامعه را ملتهب کرد.اما نباید هم مثل صدا و سیما که بالاترین برد آموزشی را دارد،به این بسنده کنند که :« مسئولان ابراز امیدواری کردند که بتوانند جلو موارد بیشتر وبا را بگیرند».

جهت اطلاع افراد ناوارد بگویم که وبا بیماری در اثر یک میکروب مژک دار است که در آب زندگی می کند.فقط انسان را آلوده می کند.90% موارد راه انتقال از مدفوع-دهان است.یعنی دست آلوده به دهان می رسد و یا غذایی که مستقیم با میکروب آلوده شده به دهان می رسد و اگر تعداد باکتری کافی بود،آن وقت از معده و محیط اسیدی اش رد می شود،در روده تکثیر می شود و نتیجه طبیعی تکثیر اش تولید سمی ست که برای سلول های پوشاننده دیواره روده اختصاصی ست.میکروب نمی تواند به دیواره روده و یا خون وارد شود،پس نمی تواند باعث حمله های ثانویه و عواقب دیگر شود.اما سم اش باعث قفل شدن یک پمپ مولکولی بر سطح سلول های پوشاننده می شود به طوری که مدام تحریک به ترشح سدیم و پتاسیم خون و مایع میان بافتی به درون لوله گوارش می کند، در ادامه آب هم به دنبال این املاح به لوله گوارش مهاجرت می کند.در صورت ادامه بیماری،جابجایی عمده آب میان بافتی و دورن عروقی باعث غلیظ شدن و کم حجم شدن خون می شود.اما خطرناک ترین اثر، تغییرات الکترولیتی(شکل یونیزه املاح حیاتی بدن مثل سدیم و پتاسیم و کلسیم و منیزم و کلر) است که هم به دلیل سم میکروب و هم به خاطر تغییرات حجم خون رخ می دهد.این تغییرات که با تغییر در کار قلب و عضلات است،خود را به شکل گرفتگی های عضلانی نشان می دهد.اگر تغییرات الکترولیتی ادامه یابد به راحتی باعث افت کارکرد قلبی و ایست کامل قلبی می شود.

خب ،حالا ما به عنوان یک فرد عادی جامعه که عضو کادر درمانی نیستیم چه کنیم؟توصیه ها را بر حسب اهمیت رتبه بندی کردم.هرچه به انتها نزدیک شوید ،توصیه برای افراد حساس تر و وسواسی تر است.ولی از چند نکته اول غافل نشوید:
1.هیچ موردی از اسهال را «جزئی» و «گذرا» تلقی نکنید،به خصوص تا وقتی که همه گیری متوقف شده و مراجع بهداشتی توقف را تایید کنند.در مراجعه سریع به پزشک تعجیل کنید.
2.بیشترین عامل ممانعت از همه گیری ،شستشوی دست هاست.به بچه های کم سال خود نظارت کنید تا درست دست ها را بشویند.
3.در صورت بروز اسهال ؛ افراد دیگر خانواده را در جریان قرار دهید.اگر موارد مشابه در خانواده است ،آن را زنگ خطری تلقی کنید.
4.از خوردن و آشامیدن فرآورده های غذایی در جایی که به بهداشت اش اطمینان کافی ندارید حداقل در طول همه گیری پرهیز کنید.
5.در خانه ،غذاهایی که در آب جوش و یا روغن پخته نمی شوند می توانند عامل سرایت شوند.سبزیجات و میوه جاتی که با پوست خورده می شوند از آن جمله اند.دقیق باشید ،حتی پسته خام را هم پوست اش را بشویید و بعد مصرف کنید.
6.در صورت اثبات مورد وبا ،بهتر است با مشاوره فوق تخصص عفونی ،به تمام افرادی که تماس نزدیک دارند ، پیش گیرانه آنتی بیوتیک تجویز شود.دست شویی و توالتی که استفاده می کرده ؛ضد عفونی شود و لباس ها در دمای 90 درجه شسته شوند.
7.از خوردن آب میوه هایی که شیوه تهیه با دست دارند خودداری کنید،حداقل در زمان همه گیری
نکته :مصرف واکسن وبا(که ایمنی حدود یک سال می دهد) در مناطقی که اپیدمی تثبیت نشده توصیه نمی شود.(به استناد راهبر های سازمان بهداشت جهانی)

اگر چیزی را ناگفته گذاشتم ، سلامتی خود را جدی بگیرید و در کامنت ها پرسش کنید.سعی می کنم که هیچ مطلبی را بدون پاسخ نگذارم.
1 , 2 , 3 , 4 دستورالعمل

Anonymous Anonymous می گوید:

دستت درد نکند.  

~

Anonymous Anonymous می گوید:

فاطمه زهرا و حضرت علی در جهاد سازندگی
الله در سوره بقره آيه 223 فرموده است:

نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ.
زنانتان کشتزار شما هستند. هر طور که خواهيد به کشتزار خود درآييد. و براي خويش از پيش چيزي فرستيد و از خدا بترسيد و بدانيد که به نزد او خواهيد شد.







حديث اول در رابطه با اين آيه:
اليوم من الايام فاطمة الزهرا بنت رسول اشتب بالمنزل الرسول الله. رسول الله اسئلت وات هپن؟ قال فاطمة علي ولي الله اريد ان ادخل الي منقب مع کله. رسول الله قال علي يا علي واي يو آر فاکينگ ماي بنت مع اليور هد؟ قال علي آيه 223 ف ان ادخل بيکاز الله قال ادخل من هر طريق يو لاو.
رسول الله قال علي: المرديکه فاطمة لا کنيز شي ايز ماي بنت. لا فاکينگ فاطمه مع الکله فاک شي باي مامله القضيب.

در روزي از روزها فاطمه با شتاب به منزل رسول الله آمد و پشت سرش علي با سرعت داخل شد. فاطمه گفت پدر کمک علي مي خواهد با کله وارد منقب من شود . رسول الله بانگ زد علي تو چه مرگت شده؟
حضرت علي آيه 223 را خواند و گفت الله گفته هر طور که خواستيد وارد مزرعه خود شويد من هم با کله مي خواستم وارد شوم.
رسول الله فرمود خاک برسرت منظور خدا مامله ات بود نه کله اين کنيز جنگي نيست که هر طور خواستي بگايي.








حديث دوم:




روزي از روزها حضرت علي در منزل بانک زد يا فاطمة الزهرا اي مزرعه من بيا که مي خواهم تو را شخم بزنم. پس حضرت طي يک طرح جهادي به سرعت حاضر شد چرا که جهاد زن خوب شوهر داري است و بايد خود را در اختيار شوهرش بگذارد تا شوهر هرگونه لذتي ببرد.

فاطمه زهرا روي زمين دراز کشيد و علي روي فاطمه خوابيد مشغول شخم زدن شد.

شخم زدن که تمام شد فاطمه گفت يا علي ولي الله بر من بادمجان بکار. حضرت فرمود بادمجان کار من نباشد تو را به مساقات به بلال حبشي يا ابول اسود دودولي دهم تا بادمجان بر تو بکارد.




حضرت مشغول کاشت خيار شد. مدتي که گذشت حضرت مي خواست عبادت را به اتمام برساند ولي فاطمه زهرا ذکر وتسبيح گويان به ادامه عبادت مشتاق بود.

گفت يا علي بر من کدو بکار حضرت بر فاطمه کدو کاشت . زهرا فرمود يا علي هندوانه هم مي خواهم حضرت هندوانه نيز کاشت. به همين نحو تمام شب را حضرت به زراعت پرداخت انواع صيفي جات را بر زهرا نشا کرد و از براي ذوالجنان اسب وفادار فرزند فاطمه يونجه و شبدر نيز کاشتندي.



نخلستانهاي متعددي نيز از براي تهيه خرما بر زهرا فرو نشاندي تا اينکه حضرت علي کلافه شدندي و چون فاطمه از علي خواست جهت استفاده از سايه چناري نيز بر او بنشاند حضرت به يک باره بلند شد و بر کس فاطمه ريد.

فاطمه عصباني و شگفت زده گفت يا ولي الله چه کردي؟

حضرت علي فرمود يا فاطمة الزهرا هر مزرعه که چنين پر محصول باشد نياز به کود مناسب جهت تقويت محصول دارد و اينچنين بود که علي خود را از اين کار زراعت طاقت فرسا نجات دادندي تا انرژي کسب کردندي و شبي ديگر ذوالفقار بر کشيده فاطمه را به جهاد خوانده او را شخم زده و صيفي و چنار بر فاطمه نشا کند.

zahra-zeynab.blogspot.com

Fatima Zahra Bente Rasoul Allah NGO

YA FATEMEH
Ya Fateme
يا فاطمة الزهرا بنت رسول الله  

~

Post a Comment