<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8321473\x26blogName\x3dBianconero\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bianconerro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bianconerro.blogspot.com/\x26vt\x3d-9054836207128442450', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Bianconero

Sunday, June 19 at 6:44 PM

اگر دست به دست رای به اکبر دهیم،از آن به....

چند پیش بینی کوتاه از باز-انتخابا ت جمعهء آینده:
.هیچ چیز معلوم نیست.هاشمی چی ها اصلاً خوشحال نباشند،آن وری ها رای همه اصول گراها را کنار هم دارند. اگر هاشمی سعی نکند که از میان محذوفین یارگیری کند،قافیه را خواهد باخت.این را جدی می گویم.کل آرای ایشان 41.3 درصد است.درست که از کل جمعیت رای دهنده 25% را شامل می شود(این یعنی پیش بینی من مبنی بر اینکه هاشمی آرای سنتی خود را از میان 35درصد رای ثابت نظام بیرون خواهد کشید صحیح بوده است.)،اما معلوم نیست که کسانی که نیامدند رای بدهند(40درصد واجدین شرایط،که البته قبلاً هم نوشتم 25درصد این ها عدم مشارکت مشی شان بوده) این بار از ترس احمدی نژاد و یا صرفاً به خاطر حلقه سوم مارمولک بیایند پای صندوق.هاشمی باید برای رای آوردن ائتلاف کند،که در نوع خود جالب خواهد بود واکنش کروبی و معین به پیشنهاد احتمالی ائتلاف(هنوز نمی توانم بگویم چقدر امکان دارد اصلاً هاشمی دست به چنین کاری بزند):
.کروبی با 17.2درصد آرا و کلی کولی بازی قبل انتخابات ،و البته اعتقاد عمیق به نظام،بهترین گزینه است.اما دو مشکل بر سر راه است.اول اینکه 50هزار تومان را باید از جیب هاشمی بدهند.دوم نامه سراسر محبت آمیز کروبی قبل انتخابات است که ظاهراً هنوز از شوک عاطفی اش خارج نشده اند اطرافیان هاشمی.
.معین با 15.4درصد آرا نیز گزینه ای در خور تامل است،به علاوه معینی ها این امکان را فراهم می کنند که کسانی که از ترس قرارگیری یک احمق(این صفتی ست که در یک اس ام اس به او نسبت داده اند:اگر دست به دست هم رای به اکبر دهیم،از آن به که کشور به احمق دهیم) می خواهند به هاشمی رای دهند،سازمان یافته و متمرکز در سبد رای هاشمی گرد آیند.لازم نیست(و احتمالاً فرصت نیست)« آرای خاموش» هدف گرفته شود،بسیاری از طرفداران قالیباف و مهر علی زاده و حتی آرای باطله این بار این توان(و احتمالاً تمایل ) را دارند که کشتی هاشمی را از سونامی بصیر نجات دهند وبه ساحل امن جمهوری اسلامی ناب سازندگی برسانند. اما این که آیا معینی ها بر سر تحلیل خود مبنی بر اینکه نظامیان در راهند،بمانند و حاضر شوند زیرمجموعه کسی شوند که بیشترین حجم توهین ها را علیه اش در انتخابات رها کردند،خود سئوالی ست که احتمالاً سیاست مداری و اخلاق مداری آن ها را یک جا محک خواهد زد.
.قالییاف و اردشیر امکان ندارد که با هاشمی اتحاد کنند،اگر کردند بدانید که توطئه در کار است تا رهبری را زبانم لال برکنار کنند.رای آن ها احتمالاً بخش بزرگی از رای احمدی نژاد را درجمعه آینده تشکیل خواهد.اگرچه بر هیچ کس پوشیده نیست که این دو کمتر از هر کس دیگری ازین واقعه خورسند اند.به واقع اگر به عنوان کاندیدای مستقل-و نه به فرموده-شرکت کرده بودند،طبیعی بود که موضعی نگیرند و با کینه توزی و بچه بازی خاص خودشان احمدی نژاد را از آرای خود محروم کنند،اما خب،مامورند و معذور.
در کل ،خطر رجایی هنوز زنده است و قابل توجه.ما را(عدم مشارکتی ،تحریمی ها) که در این هفته ها بی مسئولیت خطاب شدیم،«مسئولان» بجنبند.

Anonymous Anonymous می گوید:

ببين نکته مهم اين است که آيا طرفداران معين وايساده اند ببينند که موضع مشارکت چيست. من همچين گماني ندارم. ضمنا مشارکت چنان ضربه اي خورده است که حالا حالا ها نمي تواند روي پايش بايستد. ضمنا کلي از طرفداران قاليباف راستي نيستند بلکه يا مشهدي هستند يا از عرضه قاليباف و نحوه تبليغش خوششان آمده. هر چه اين مولفه ها را احمدي نژاد ندارد. هاشمي در يک صورت بازنده است. مردم شرکت نکنند. نظام با راي قبلي مردم ديگر به هدف مشارکت حداکثري رسيده است و اين بار دنبال رئيس جمهور مطلوب است.  

~

Post a Comment