<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8321473\x26blogName\x3dBianconero\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bianconerro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bianconerro.blogspot.com/\x26vt\x3d-9054836207128442450', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Bianconero

Monday, December 26 at 5:01 PM

زنان

یه خبر مسرت بخش براتون دارم:

ما حالا در بخش زنان و زایمان هستیم .بیمارستان اکبر آبادی، خیابان مولوی، که قول یکی از متخصصین اش «پرکارترین سانتر زایمان خاورمیانه» است.البته صحت این مسئله رو من نمی تونم تایید کنم، اما این رو مطمئن هستم که تعداد بستری های این بیمارستان رو اگر به هر کدوم از شاخص های تعداد پرسنل ، فضای تخصصی ، تعداد پزشک و .... تقسیم کنید ، پرکارترین بیمارستانی ست که من تا به حال دیدم!!!

خوب حالا مگه این بده؟

باید بگم متاسفانه فاجعه ست.این جا ، در قلب پایتخت، هنوز درصد بالای از زنانی که به درمانگاه مراجعه می کنند(آمار ندارم، اما از تجربه چند ماهه اینترن ها و چند ساله رزیدنت هااستناد می کنم)، در ماه هشتم بارداری هستند ولی هنوز حتی یک بار معاینه سونوگرافی نشده اند(یعنی حتی هنوز نمی دانند که جنین سالم هست یا نه.)!!!حالا می فهمم که چرا یکی از اساتید پزشک قانونی که کلی با ما سرو کله زد تا ثابت کند مسئله سقط جنین اختیاری (یعنی زنی به دلایلی مایل نباشد نوزاد سالمی را به دنیا بیاورد) مربوط به قشر محدودی از جامعه ست،شاید از جهتی درست می گفت.
در سه روز حضور در درمانگاه ، چند تا زن زیر 20 سال دیده باشم که شکم دوم حاملگی شان بوده خوب است؟بازم تکرار کنم که اینجا قلب پایتخت اسلامی ست.من هرگز در نقاط دور افتاده نبوده ام، پس قضاوت در موردآنجاها سخت است ولی....

یه چیز بامزه دیگه :
استاد راهنمای دانشجویان که تازه روز سوم مارا دیده بود، کلی اول تحویل گرفت و عذرخواست که دیر کرده.اما به اینجا که رسید که برای ما گردش لی-بر(زایمان) در نظر گرفته نشده ، خیلی سریع بحث را عوض کرد.
آخر ساعت که درس اش تمام شد، ما دوباره صدامان بلند شد، چون خودش اعتراف کرد، که دانشجویان پسر به خصوص، تنها شانس آموزش بالینی شان، همین فرصت دوماهه است.چون بعد از آن ما فرصت دیدن مریض زنان نخواهیم داشت.بعد در جواب هی طفره رفت تا آخر ازدهان اش در رفت که :«ورود دانشجویان ، به بخش زایمان ممنوع است!(یعنی قبل اش آزاد بوده برای دختر ها، ولی بعد برای همه ممنوع کرده ند)»
آقا ما هم که کل طول درس دادن استاد براشان افاضات فرموده بودیم، کلی جری شدیم و بلند گفتیم ، چرا؟
چشم تان روز بد نبیند، همه کلاس یهو ساکت شده بود و فقط من داشتم حرف می زدم.خلاصه کلی رنگ عوض کردم.

استاد اول با چشمان گشاد نگاهی به من انداخت و بعد گفت، بزار ببینیم این بخش هایی که می تونید برید ببینیم چی کار می کنید.

باز براتان از زنان خواهم گفت....

Post a Comment